lördag, november 03, 2012

Trädgårdsdrömmar

Efter minikursen "Planera din drömrabatt" som jag nämnde här, har jag börjat skissa på min egen trädgårdsdröm. Jag ritade upp trädgården i InDesign och tog hänsyn till hur stora växterna kommer bli när de är fullväxta. Planen är att förverkliga denna dröm över flera års tid och eftersom skärmväggen mellan oss och grannen ska bytas i vår, kommer jag att börja kring altanen.

































Växtlista:
1. Röda vinbär
2. Svarta vinbär
3. Krusbär
4. Hallon
5. Rabarber
6.  Klätterros
7. Skogsklematis ‘Paul Farges’
8. Luktpion
9. Fingerborgsblomma ’Excelsior’
10. Rhododendron
11. Brudslöja ’Snowfalke’
12. Jättevallmo
13. Kornvallmo
14. Sibirisk vallmo
15. Karpaterklocka ’Weisse Clips’
16. Silverarv ’Silver Stone’
17. Japansk benved
18. Syrenhortensia ’Limelight’
19. Eukalyptusvide ’Hakuro Nishiki’
20. Modern buskros LICHTKÖNIGIN LUCIA (’Korlilub’)
21. Modern buskros GOLDEN CELEBRATION (’Ausgold’)
22. Kransveronika
23. Glansmiskantus ’Gracillimus’
24. Girlandspirea ’Halward’s Silver’
25. Studentnejlika
26. Trädgårdssmörboll
27. Löjtnantshjärta ’Alba’
28. Vitt fänrikshjärta ’Alba’

Förutom dessa växter har jag tre kaprifoler som jag inte tänker ta bort. Två av dem klättrar på spaljén mellan altanen och rabatten och det tredje är vid förrådsväggen (vid rabarberna och hallonen). Så. Då är det bara att sätta igång! :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar